Sunday, May 29, 2011

lupa kawan?

tak tah kenapa nak cakap pasal topik nih, hurm....
maybe sebab ada seorang insan kejam nih mendakwa aku lupa dia.
ceh senang jantung kaw je kan dakwa aku macam tuh.
just sebab before aku pergi aku tak cakap apa? 
terus dakwa aku macam tuh?

just sebab aku tak tegur kaw, kaw cakap kat aku macam tuh?


hei tambi! kalau wa tak ingat sama lu, wa tak de nak bazirkan duit pergi tepon lu lah!
hesh! geram kot!!! masa kat sana kalau ingat kat kaw, tapi malas nak call, 
apa aku buat? nk tahu tak? nak tak? heh!
doakan kaw je der! kasi kaw al-fatihah. tu yang aku selalu buat.
entah berapa banyak al-fatihah aku kasi kat kaw pun, aku tak tahu. 
sebab aku sendiri tak kira.
maka, lepas nih, jangan sesedap manggis je kaw nak dakwa dakwi orang pelbagai-bagai tanggapan. grrr
fine~ sekarang aku pun tak tahu kenapa aku cepat sangat nak 'tersentuhsentuh' nih. aku pun tak faham.
malas cakap dah. kaw pun dah tahu perkara sebenar. maka, kira selesai~ 

kepada sahabat-sahabat sekalian, bila kita dengan kawan kita tu macam dah makin jauh, jangan lah fikir bukan-bukan. jangan nak dakwa dia menyombong ke, apa ke.. tak payah. seharusnya, kita doakan dia. tu yang paling penting. doa seikhlas mungkin. hm... tak payah fikir "dia ingat kau tak aku tengah rindu dia gila-gila nih. ada ke dia nak rindu aku?" persoalan tu tak penting. yang penting kita ingat dia. bila dah ingat kita doa. yelah sekrang masing-masing dah semakin sibuk. tak sempat kot kalau nak bertext-text. nak call pun, masa tak cukup. tak pun bajet kurang. yelah dah mula kehidupan sebagai siswa/siswazah... kenalah bijak uruskan duit. maka, berdoalah kita kepada kawann kita. tidak perlukan apa-apa modal. hanya perlukan hati yang sudi mendoakan sahabat sendiri..

"renung-renungkan, dan selamat beramal!" <== kata-kata bancik kuh!

*kekasaran bahasa di situ. maaf..*

2 comments:

Marhamah said...

ko lupe aku!!
ahaha . jgan marah aku eh.

fahimahakimz said...

hahaha
mar.. mar.. ade2 jela kaw nih
aku tak marah pong! nasib baik pagi ni sejuk. hahaha aku ingat lah. cuma tak dinyatakan je. heee