Saturday, October 22, 2011

ujian istiqamah

salam, dah lama betul tak menjenguk blog nih. dah bersarang tebuan dah.
hari ni nak cakap pasal istiqamah. ishk! skema nye --

sekarang nih sedang bercuti depavali. even tak terlibat dengan perayaan tuh, dapat cutinya seminggu. tapi nanti cuti haji tak pulak dapat seminggu. tiga hari sahaja. nak buat macam mana.... 1Malaysia lah kata kan~ KITA MESTI SOKONG KERAJAAN! yeay! *apamotif??**

cuti seminggu. berat betul ujian bercuti nih. ujian nak istiqamah amalan kat asrama. antaranya:
  1. solat berjemaah
  2. tasmi' bacaan tajwid
  3. ma'thurat
  4. solat awal
  5. study
  6. tazkirah maghrib isya'
  7. al mulk sebelum tidur
  8. tahjud
  9. rawatib
  10. zikir-zikir harian
ok... setakat nih sepuluh tujelah yang keluar. tak boleh tulis banyak nih. jam sudah pukul 5.00 dah nih. asar tak buat lagi. Allah dah tunggu dah tuh. ni sementara tunggu toilet. taip lah sikit mana yang boleh....

back to the topic. sekrang nih ujian kepada kesetiaan kita kat Allah taala. kalau kat asrama boleh buat kenapa dekat rumah tak boleh? Allah hanya ada dekat asrama sahajakah??

ok... cukup setakat ini. sama-sama kita mujahadah lakukan dengan cinta kepada Allah, berjuang membuktikan kecintaan itu. insya Allah boleh! >.<

No comments: