Tuesday, November 29, 2011

hikmahnya

nak cerita sikitlah. mungkin boleh amik SIKIT isi KOT? hopefully macam tu lah :)

kenal sejak F3. something happen, jadi pelik sikit la kot. tak rapat. masa tu selalu fikir kenapalah Allah temukan (kenalkan) dengan dia nih. memang tak guna lah. rasa macam tak guna betul lah masa tu. tapi, dah semakin tua, fikiran pun makin matang sikit lah. so anggap jelah perkenalan dengan dia adalah untuk membuatkan aku jadi manusia yang lebih matang. mungkin?~

tapi ada sesuatu yang berlaku sejak akhir-akhir nih. dan tak tahu kenapa dia orang yang aku cari. yang pasti dia. uh. lelaki ke perempuan?? tu tak penting. yang penting dia ni manusia yang wujud. aku cerita satu perkara ni kat dia. jawapan dia, bukan sekadar takziah, kuatkan hati, dan seangkatan dengannya. tapi, jawapan dia membawa aku fikirkan tentang satu hakikat hidup. semua orang tak boleh lari. oh ya, apa dia cakap tu tak ada lah dahsyat sangat. tapi tulah bila words tu datang dari kawan, dia jadi lain. 

kesimpulannya nak cakap kat sini, semua benda ada himah. hikmah perkenalan aku dengan manusia misteri ini is, mengingatkan aku tentang makna kehidupan yang aku sendiri selalu lupa. iaitu kematian. the ending of this story is death! that the point. satu lagi, dia ni penasihat yang baik. sapa nak kawan, cari lah jenis yang macam nih. ingatkan kita pada pencipta kita. insya Allah....

~MAY ALLAH BLESSED OUR RELATIONSHIP, KAWAN~ 
~AMINN~

No comments: