Wednesday, December 28, 2011

cover nama malaikat izrail




Bismillah…

Allah tu sangat dan teramat lah baik. Tapi kenapa, kenapa ramai yang tak sedar benda nih. Tak pun, sedar, tapi, tak faham. Faham, tapi tak mengerti. Mengerti tapi tak menghayati. Apatu??

Nak share sikit lah kat sini. Mak aku. Dia sakit. Sakit apa? Apa-apa jelah. Tak gemar pulak nak khabar satu dunia. Dia cakap “kalau mak mati, semua akan cakap kerana penyakit mak. Orang tak sebut sebab Izrail ambil nyawa. Betapanya Allah jaga nama Izrail kan kak yang?” (kak yang-me)

 Oh ya betullah macam tu kan? Pernah ke dengar orang cakap macam nih “kenapa dia mati dahsyat sangat??” “oh ni mesti Izrail kejam sangat nak tarik nyawa dia macam tu bla-bla-bla” orang akan cakap macam nih “eh teruk betul kereta dia remuk. Tu yang daif sangat jenazah dia tuh…”

People never mentioned Izrail’s name. but people keep mentioning about the reasons. Why why and why. the Endless why…..

See, betapa baiknya Allah tu. Kita tak sedarkan. Kita tak sedar. Bilakah kita akan sedar?

MAY ALLAH BLESSED~

No comments: