Friday, December 16, 2011

hari hari pun buat dosa. dosa pun dosa yang sama jugak. lepas tu taubat lah kononnya. heh! macam hapa ja. saat ni nagis bagai nak terkeluar bijik mata, tiga puluh saat kemudian buat balik. buat dan terus buat. taubat dan terus taubat. eh jap. tau ke, tahu buat??

terbaca dalam F. ayat yang biasa. tapi, kalau baca betul-betul memang terkesanlah dalam hati. ayat dia lebih kurang macam nih

"bila tak rasa berdebar setelah melakukan maksiat, maka, mintalah hati yang baru"

takut betul bunyi nya. bila buat dosa, ada rasa berdebar tu. tapi setakat berdebar jelah. tapi tindakan takdak. so, apa makna?? dan getaran tu lama-lama makin perlahan. at the end, tak rasa apa. huh. maksudnya, hati mati.


sekarang nih tenagah mencari-cari mana asal mula. where is my starting point. nak berubah. minta Allah hati baru. nak orakkandia dengan warna-warna yang terang. ceria. cantik. bukan gelap, malap, suram, huduh. tak mahu itu macam punya hati. saya mahu ada hati itu banyak bersih (ayat versi keling -..-)

insya Allah dapat kot. eh kenapamesti ada kot?? eh dia nih tak yakin diri pulak. yakin-yakin. nasihat dia, sebenarnya nasihat diri sendiri jugak. weh kaw, terima kasih. -.-!

No comments: