Wednesday, March 7, 2012

sampai bila?

kita selalu buat dosa.
lepas tu taubat.
lepastu buat lagi
taubat lagi
buat
taubat
buat
taubat

sampai bila nak jadi macam ni??
tak jemu ke?
tak rasa Allah dah bosan ke dengan lakonan kita?

masa mintak ampun pun kadang-kadang tuh
kat mulut jak
kat hati
zeroooo
ceh hipokritosss

hm......
tapi, semua orang tak boleh lari dari sikap tuh
kan?
sebab, semua orang ada FITRAH UNTUK JADI BAIK
mak pun selalu pesan
kalau tak boleh jadi baik,
PURA-PURA BAIK PUN JADILAH
semoga dengan kepura-puraan itu jadi realiti.

hm.....
sementara nak jadi realiti tuh, memang watak berbeza-beza
sekejap macam alim kejap lagi macam hantu
malah kadang-kadang tuh lebih dahsyat dari hantu

hm.....
nak lawan diri memang susah
musuh tu bukan orang lain.
tapi diri sendiri
nak marah tak sanggup
nak pukul sakit
nak bunuh mati pulak
maka, nak buat apa nih??

hm....
tapi, ada satu quotes nih
"ALLAH TAK MELIHAT KEPADA NATIJAH. TETAPI USAHA"

hm.....
maka, terus lah berusaha untuk jadi baik
yepp bukan sehari,
bukan seminggu,
bukan jugak sebulan
bahkan bukan setahun
yepp masa nya lama
tapi ingat. Allah kasi ikut apa yang kita usaha kan
hasil belakang kira
sebab, hasil, Allah yang kasi.
kita just usaha jaaa

maka, jangan putus asa untuk jadi baik.
fight!
tak apa biar apa orang kata.
tapi peduli apa Allah kata.

:)

No comments: