Monday, December 17, 2012

tolong alihkan rindu dan cinta ini....



Selembut tanganmu membelai diriku ini
Bersarang cintamu penuhi ruang hati
Walaupun sengsara bertemankan air mata
Sanggup berkorban demi anak tercinta
Mendidik mengasuh walau hidup sengsara
Buat anakmu menjadi insan berguna
Kuingin membalas jasamu selama ini

Ketentuan ini kuserah pada Ilahi
Doa buatmu ibunda semoga bahagia
Di dunia juga di Akhirat sana

Cintamu duhai ibunda
Oh tiada tandingannya
Bak lilin membakar diri
Menyinar hidupku ini
Duhai ibunda tercinta
Kau ratu kau penyeri
Menyuluh cahaya dikamar jiwa
Kasihmu ibu pengubat diriku
Sepenuh hatiku hanyalah untukmu 

ya Allah.. rindunya... just can't control my feeling. sana sini nampak emak.

masuk dapur, abah suruh masak ketam kering. terus lari nak masuk bilik mak.

eh? nak buat apa datang sini? ishk.

kemas-kemas dapur, buang-buang barang. tak tahu elok ke tak.

sekali lagi. lari ke arah bilik mak. 

tak sempat bukak selipar dapur,

eh? ishk! fahimatul hakimah!!! jangan mengelamun lah! senyum sendiri, masuk balik dapur.

kemas bahagian milo, susu dan lain-lain.

eh.. oat. mak tak makan lagi.

amik mangkuk. nak letak oat. 

eh? ishk! lupa lagi! benci lah!!! dah. stop dulu. my dhuha time.

lepas solat, tenang sikit. alhamdulillah....

masuk balik buat kerja. just feel like she call me. ask for something.

masuk bilik. mak? 

uh..... tak tahan! 

akhirnya menitis juga air mata. 

lari masuk bilik depan. ceh. tak suka betul. oh. teringat. the first surah.

lari-lari-lari masuk bilik. read that surah. even dah hafal lumat.

amik wudu', tarik nafas dalam-dalam.... 

fokus fahima! fokus! 

fighting!!!!


mak... mak apa khabar kat sana? seronok je kan? itu yang kak yang nampak dalam mimpi kak yang. semoga mak dapat kerehatan yang terindah kat sana mak.. nanti kita jumpa ye. kak yang tak akan putus doakan mak. insha Allah..

ya Allah, peliharalah emak. jangan kau sakiti dia. ampunkan segala dosanya. jadikanlah doa aku sebagai doa anak solehah untuknya... dengarkanlah doaku ini....

ya Rasulullah... setiap ummat mu mengharapkan syafaat mu. syafaatkan lah emak. semoga dengan syafaatmu, emak bersama dengan mu di syurga.....


kepada sang sahabat yang masih mempunyai parents, hargai kehadiran mereka. sejemu mana pun, semarah mana pun, se fed up mana pun, dialah ibu bapa kita. tiada yang lain.... hargai sementara masih ada..... ye... sementara masih ada.

bila dah tak ada, baru faham rasa macam mana. rasa tak puas berkhidmat. just like me. duduk asrama. klang pula tu. bila balik. penat. tahu nak mak masak. nak makan masakan mak konon. ceh. dengan alasan tu, tak payah tolong? balik rumah, tahu nak rehat. kan, sekarang dah tak ada. hah! baru tahu. huh....

sekarang berkhidmat sepenuhnya untuk abah pula. itu pesan mak. yang terakhir. sayangi abah, jaga abah, terima abah seadanya.

macam lah abah jahat sangat. tak! abah baik. just some communication problems.

ya Allah, kuatkan hati ku. alihkan rindu ku pada emak kepada rindu dan cinta kepada Rasulullah.... tolong Ya Allah.. tolong alihkan...

~ALLAHUMMA AMIIN~

1 comment:

hainil fatihah mohd fauzi said...

amiin..ALLAH MAHA MENDENGAR DOA HAMBANYA YANG BERSERAH.insyaAllah doa anak solehah..Awak,jangan jemu untuk mencari hikmah.Saya doakan:)