Tuesday, January 29, 2013

bicara sepi 3

Hadir mu, bukan sebagai pengganti.

Tapi sebagai penyeri.

Di mahligai kami yang semakin sepi.

Mana mungkin kau menggantikan posisi sang ratu hati aku itu...

Mana mungkin begitu...

Tidak mungkin begitu...

Tapi, bukan itu yang aku pandang.

Aku pandang kau sebagai tulang belakang yang baharu kepada sang ayahanda.

Aku menerima mu seadanya.

Kau menerima aku dan kami seadanya juga.

Mungkin satu bala.

Mungkin satu rahmat.

Tapi, aku lebih cenderung untuk bersangka baik kepada Rabb ku.

Ye, aku percaya,

Kau perantara bagi kami dan Rahim sang pencipta.

Kau pembawa bahagia.

Pengusir sepi. 

Pembuka rahmat.

Memimpin kami kearah barakah Dia....

Selamat datang.

Selamat bertaaruf.

Selamat bersama menuju kampung halaman kita :)

Entah mengapa, hati ini...

Berasa begitu girang sekali.

Rasa disayangi.

Sang pencipta :) ....

Lepas ni, baik burk kita, akan kita maklumi.

Semoga episod membuka lembaran 'siapa aku'

Mengeratkan lagi dan lagi hubungan kita... 

Umie, Ibu, Mama,

Terima kasih sudi terima abah..

Terima kasih sudi terima kami...

Akhir kalam ku untuk mu,

WELCOME TO MY LIFE!!

oh Allah, Alhamdulillah....

No comments: