Monday, February 18, 2013

merapu 9

dia.
macam faham.
macam tak juga.

kalau begini, puncanya apa?
aku tak tahu.
nak tahu.
tanyalah.
tapi, tak mahu.

mungkin proses?
tengah nak besar yee?

hm.
tak best pun macam ni.
kering. keras. batu. pasir.

hm.
cari ubat.
mana ubat?
ada ke ubat?

tak akan tak adakan?
tak nak jadi macam NIKITA.
bukan ini yang abang ajar
tapi, ini yang abang risaukan

Its happen.
suddenly.
I don't know why.
wondering
pounding
looking for the answer

kembali kepada sunnah.
ye..
sunnah
perlu lebik kenal. 
Kenal itu Pembawa cinta (Baginda sahaja)

hai jiwa,
janganlah begini.
begitu juga bukan.
kembali kepada fitrah mu
perbaiki.
berjalan atas jalan yang terang.
jangan kau gelincir.

hai jiwa.
lembutlah engkau.
kembalikan kehangatan itu.
bukan ini caranya.

hai jiwa,
aku sunyi
aku suram
aku muram
aku perlukan kau jiwa
kembali.
kembali menceriakan aku.

bukan aku seorang
malah mereka
mereka
dan mereka~

ya Allah, limpahkanlah jiwa ku dengan sifat rahman dan rahim mu~

No comments: