Wednesday, February 27, 2013

terima kasih cikgu

:) Bismillah... Okay, kalau post tadi menyentuh benda yang memang langsung tak best dan sangat serta sungguh memilukan hati, yang nih, post bahagia pula. Alhamdulillah...

Sebenarnya, pergi lawat cikgu-cikgu dekat sekolah bersama-sama dengan ibu. Semua cikgu pelik. Ni siapa? Mak sedara ke? Mak cik ke? Selamba hati aku cakap sambil peluk bahu ibu :

'This is my future ibu! :)'

Cikgu mata terbeliak terus. ada yang tak terkata pun. Huhuhuhu. Sampai nak tanya soalan tak tertanya. Kelakar tengok reaksi cikgu. Sampai ibu jadi malu. Habis je salam semua cikgu dalamstaff room tuh, ibu terus keluar. ibu malu. Hahahaha. Aku buli ibu hari nih. Hikhikhik. Ampun yee ibuuu....

Dan ada sempat juga seminit dua cikgu sejarah kertas satu aku. Cikgu Noraini nama dia. Sempat memberikan sepatah dua kata-kata nasihat kat aku. Risau betul cikgu-cikgu. Care. Sangat care. Sebab itulah aku sayang cikgu-cikgu tu. But some how, aku sayang cikgu Maahad Hamidiah ***** juga :) hehehe

Antara pesan cikgu, redhakan hati. Bahagiakan hati bila lihat abah bahagia. Tak apa. Apa pun berlaku, Allah ada. Fahima tabah yee. Semoga fahima ceria selalu. Bahagia dengan mak baru.

Selamba hati aku tegur cikgu. 'Cikgu, bukan emak. Tapi IBU :) HEHEHEHE'

Cikgu senyum jeee....
Oh yee.. Tak jumpa pun ustazah kesayangan aku. Ustazah Muntimah dan Ustazah Nek Hazifah. Apa khabar beliau agak nya. Madam Rohazila pun tak ada. Incharge jadi pengawas peperiksaan kot.

Itulah cikgu-cikgu sekolah aku. Penawar jugalah bila aku jadi Titanic. Ustazah muntimah yang memang serupa ibarat mak bagi aku kat sana. Cikgu Jam yang sangat sporting. Bagi aku, Cikgu Jam bukan setakat pengajar. Tapi pendidik, penenang, pengembira hati aku... :) Cikgu Nik Hazirah. Ibu tiri aku. Merangkap cikgu kelas aku. Beliau antara orang yang memang banyak tahu pasal aku. Aku pernah menangis dengan dia macam new born baby je tau. Malu bila ingat. Manis bila kenang. Madam Misyati. Dalam sikap madam yang happy go lucky tuh, beliau lah yang selalu kata 'fahimah, kamu boleh fahima'

Huh. Seribu satu kenangan. Pelbagai ragam. Itu yang menyerikan hidup aku. Mematangkan aku. Alhamdulillah. Mestilah ada yang aku tak tersebut kat sini. Nak sebut satu persatu, memang gasak lah entry ni panjang betul.... huhuhu

Cop! Mana boleh aku lupa Ustazah Norliah dan Ustazah Noriah. Ustazah Norliah, mudir untuk subject usul aku. Sentiasa guide aku yang tak masuk kelas. Ustazah Noriah pula pembimbing usrah aku.

Subahanallah.. Rindunya Ambo pada kalian.. Semoga Allah sahajalah yang menjaga guru-guru ku ini... Aamiin....

No comments: