Sunday, March 31, 2013

Random thought 5

Alhamdulillah... selesai sudah majlis walimah abah dan ibu.  Sekarang ni aku kena kemas sega kebersepahan yang terjadi akibat daripada kenduri.  Masalah terbesar aku sekarang, kepenatan yang melampau.  Tapi demi cinta kasih sayang pada abah dan ibu.... akan ku gagahkan diri ini...

Random thought aku hari ni pasa... a diary...

Lama sudah aku tak menulis dalam diari aku. Memang tak sempat. Bagi aku, menulis diari merupakan salah satu cara untuk memuhasabahkan diri.

Dalam diari, kebiasaan nya kita akan tulis apa yang kita rasa.  Marah,  benci, kutuk, suka hati je kan. Bajet macam semua yang kita rasa tu betul sentiasa.

By time, kita akan baca semula apa yang kita tulis.  Daaaaa. Maaa tu, baru kita akan sedar. Oh. Teruk nya cara aku berfikir.  Diri sendiri sentiasa si hadapan. Secara normal nya, akan sendiri rasa hati terketuk. Pada point ini lah dinamakan sebagai muhasabah.

Sekian sahaja dari beta, wassalam....

No comments: