Saturday, March 16, 2013

sila jaga adab anda

Bismillah..
Aku baru je tengoksatu rancangan selami hati bawah Fadhilah Kamsah tu. Musin yang ada JOZAN dan Ust Haslin.

Ye. Baru tengok. Nak tahu kenapa? Sebab rumah aku mana ada ASTRO. Old-fashioned house~

Dan kau tahu apa aku nak kata kat sini? Hm. Johan, biadap. Ke tak reti jaga adab? Kot ye pun kau nak buat lawak, beragak weh. Nak cari makan dengan buat orang gelak terkencing-kencing? Walaupun hanya lawak bodoh? Tapi weh, rancangan nih, bukan rancangan kau yang punya. Kau tu dijemput sahaja. Sudah lah tu. Kau nak buat gelak versi hantu raya mana datang entah. Beragak sikit.

Respond kau bila Ustaz Haslin keluar, perh! Best betul. Memang boleh jadi contoh satu dunia pun. Mempermainkan golongan agama. Kau tengok lah nanti.

Kenapa aku tak cakap pasal Zizan kat sini? Sebab dia at least nak buat lawak cerdik dia bertempat. Maka sebab itu aku berani menyatakan di sini lawak Zizan tu kategori lawak yang agak cerdik.

Maybe pada manusia serta insan yang tidak berpandangan jauh, akan kata wei minah. Lek arh. Dorang gurau je tu. Ye. Memang boleh bergurau. Kalau si Jhan nak bergurau sampai berguling-guling dengan Ustaz tu, pi sana. Aku tak kesah. Tapi bukan dalam rancangan yang begini. Kesan masa depan : Orang akan mempermainkan orang agama macam itu sahaja.

Weh. Kat sini aku nak masuk part politik arh! Hari tu aku ada jumpa video pasal Saleh Yakob dengan Johan. Dok kutuk PR dan bla-bla-bla. Means, dia biru merah la kan? Satu soalan lah aku nak aju kat sini. Si biru-merah ni sibuk nak angkat kalimah Allah? Dengan konvoi yang membazirkan petrol mencemarkan alam tuh.. Sekarang aku tanya weh, mana adab kau dengan orang yang betul-betul faham dan arif tentang syariat? deyh! pi la kau! nak persoal pasal khilafiyyah. yang dah jelas terang dan nyata kau main-main uli macam play doh je kan?~

perh. aku memang benggek tengok video tu. semoga kau dapat hidayah lah~ aamiin

No comments: