Monday, April 8, 2013

Bismillah...


Setelah sekian lama aku tak menaip blog dan menulis sebarang entry dalam diari.... hari ini aku ingin kembali menulis. Bagi aku dan cara aku bermuhasabah adalah dengan cara menulis. Menulis segala perasaan. Menulis segala keadaan. Membayangkan tulisan itu seperti kitab catatan Ratib dan Atid.

Tiga hari lepas family aku dihadiri oleh seorang insan kecil bernama Khalid Mujahid bin Ahmad Firdaus. Alhamdulillah. Lelaki. Lahir secara pembedahan. Bedah saat akhir. Sedikit rasa tak syok di situ. Walau bagaimanapun.... ala kulli hal... alhamdulillah.

Inilah anak harapan ummi dan abah menuju destinasi hakiki...  akhirat. Dear mujahid... jangan kau terpesona dengan keindahan dunia. Dunia ni tipu je mujahid..... itu ah pesan abah daus sesudah keluar mujahid dari rahim si ummi..

Tadi baru dengar separuh jalan ceramah ustaz Don Danial. Hm..... terjentik hati kecil ku.....

Aku ini... anak yang bagai mana. Saham kanan atau kiri? muhasabah.....

No comments: