Tuesday, July 2, 2013

Bismillah.

Dengan sangat tiba-tiba ibu tanya.

Imah dah ada boyfriend?

- mana ada. Kahwin terus lah ibu.

Ada yang minat tak?

- hm.. fitrah. Mestilah ada.

Nak tahu satu cerita tak?

- ada je ceri hot dia. Haa. Apa dia ibu??

Dua minggu imah tak masuk usrah.. ramai yang tanya.

- alah. Biasa lah tu kan? Dan selalu je juga imah tak masuk. Apa yang lain sangat?

Aish. Sabar lah. Nak cerita la ni. Ada mak cik ni.. kawan baik kak yuni. Minat betul dengan imah. (Haih.. ni yang aku krikk krikk ni....)

- ibu cakap apa kat dia?

Ibu cakap imah pi pondok. Jadi urusetia. Imah tu sekarang tak lekat kat rumah. Asal dengar ada ta'lim je.. mesti mulut tak diam kata nak pi. Terus dia cakap. Nak buat menantu lah. Minggu depan nak kasi gambar bagai.

- Bhahahaha!!! Tak kenal siapa imah. Memang lah boleh cakap macam tu. Mengarut lah ibu ni.

Haiyaa... malas betul aku nak fikir. Dan aku sendiri rasa aku tak perlu fikir pun. Sebab aku yakin ibu mengarut je. Tapi... mengarut tak mengarut.... ready jelah pukul 10 pagi nanti yepp.. haih.. malas pula nak pi Usrah. Nak lari pi melaka la.

1 comment:

Anonymous said...

rase macam menarik je entry ni. heheh