Tuesday, September 24, 2013

DEBOOSHH! GEBABOOOMMM

Bismillah.

24/09/2013, Selasa.

Hari ni ada ta'lim bersama ustaz muhadir di kuliah engineering. Semestinya aku tak tahu di mana surau tersebut walaupun sudah beberapa kali aku mencarinya sebelum ini.

Hari ni kelas penuh. Habis pukul 6 petang. Having my dinner and go back to mahallah. Almost maghrib that time.

Badan letih. Penat. Nafsu mula membisik. Malas nya nak pi ta'lim ustaz muhadir ni... minggu depan ada lagi.

Berdebat dengan iman.

Iman - Hey. Macam lah minggu depan kau hidup lagi. Jamin ke?

Nafsu - tak akan nak mati dah kot.. tak apa. Allah baik. Dia tak matikan aku lagi lah minggu depan.

Iman - kau ingat sikit Allah tu Al Jabbar. Al Muntaqim. Kau dah dengar kuliah Habib Zain kan?!

Nafsu - malas gila weii!

Iman - kau minta doa kat Allah supaya sibuk dengan akhirat. Sekarang Allah nak sibukkan kau dengan akhirat lah. Yang kau lembik sangat nak ikut nafsu ni pahal?! Tak malu ke kau dengan Allah hah?!

Nafsu - haih... tapi... tapi...

Iman - hoi! Senyap lah. Pi je majlis tu. Tak payah fikir penat. Nanti Allah juga kasi tenaga kat kau. Tak malu nak berkira sangat dengan Allah.

Maka.. bermulalah mujahadah melawan diri. Bergerak bersiap dan sebagainya. Kejar janji dengan seorang sister. Untuk pi sama-sama. Sebab aku tak tahu tempat.

Pendek cerita, sister tu dah pergi dulu. Aku lambat sikit. Atau lambat sangat?... hm... salah aku...

Terduduk di tengah-tengah kuliyyah of engineering.

Debosh dalam hati. Perh. Sedih gila. Padan muka! Berkira sangat tenaga nak pi ta'lim. Langsung Allah tak izin. Padan muka!

# seriously, sangat sedih. Tapi.. nak buat macam mana. Allah tak izin. Hati perlu dibersihkan lagi.

# iman.. terima kasih kerana berjaya mendiamkan nafsu.

# iman. Tolong jangan kalah dengan nafsu.

# nafsu. Aku benci kau!